Marketing dzieli się na różne rodzaje, jakie kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak również na to do jakiej grupy klientów ma być ona skierowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wizualną lub audiowizualną, jak także wiele innych, ale statystyki podkreślają przejrzyście, że na ludzi najodpowiedniej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, jednakowoż nie jedynie – wstępuje w to naturalnie też reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim pułapie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego konsumenta bądź wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
projektowanie ulotek Kraków
Ta tradycyjna reklama prawdopodobnie zawsze będzie popularna, a wszystko skutkiem tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Sposoby na dotarcie do klienta, naturalnie prawdopodobnego klienta są niezwykle różne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz niezmiernie dobrze wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a w takim razie jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.